Toimintakertomus vuodelta 2000

Osakunnan toiminta oli toimintasuunnitelman mukaisesti samankaltaista kuin aiempinakin vuosina.

Hallitus kokoontui tavanomaiseen tapaan maanantaisin. Osakunnan kevätkokous pidettiin vasta syyskokouksen yhteydessä 13.12.2000. Vuoden 1999 tilinpäätöstä ei kuitenkaan oltu saatu valmiiksi vielä tähänkään mennessä, joten se päätettiin tarkastaa seuraavassa kevätkokouksessa vuonna 2001.

Osakunnan kunniajäsen Olli Vuori kuoli ja osakunnan lähetystö osallistui 4. helmikuuta pidettyihin hautajaisiin.

Tilaisuuksia järjestettiin paljon. Elävää musiikkia tarjottiin runsaasti: sekä koti- että ulkomaista, sekä enemmän että vähemmän yleisöä kiinnostavaa. Viralliset juhlat ja Floranpäivänristeily järjestettiin onnistuneesti, mutta maakunta- ja kulttuuriretkiä ei yrityksistä huolimatta onnistuttu järjestämään. Jatkettiin Yormula 1 –autoratakilpailujen ja flipperikisojen järjestämistä. Osakunnan joukkue osallistui biljardin Pub-liigaan.

Meluasioista päästiin yhteisymmärrykseen TYS:n kanssa, tämän seurauksena TYS toteutti mittavahkon äänieristysremontin osakuntatilassa elokuussa. Remontin aikana Varsinais-Suomen vaakuna katosi. Vuoden aikana osakunnasta varastettiin myös rahaa ja mikrofoneja. Äänentoistokalustoa sekä viihde- ja hyötyelektroniikkaa uusittiin. Kalusteita sekä saatiin että hankittiin.

Seuraavassa vuoden 2000 tapahtumia käydään hieman tarkemmin läpi hallituksen kokouspöytäkirjojen pohjalta.

Tammikuussa järjestettiin hallitustenvaihdoskaronkka, jota vietettiin 30.1. Pomppen saunarantissa Paraisilla. Karonkkaa luonnehdittiin poikkeuksellisen erinomaiseksi.. TYS vaati osakuntia toiminpiteisiin melun vähentämiseksi. Tästä huolimatta bändi-iltoja pidettiin neljä. Teatteriryhmä Maneeri esitti Leikin loppu näytelmää osakunnassa.

Osakunnan hallitusta täydennettiin Kimmo Makkosella ja Elli Rintalalla.

Helmikuussa järjestettiin Korruptiobileet. Kuraattori Hautakangas astui siviilipalvelukseen. Osakunnassa järjestettiin kolme vuokratilaisuutta ja kaksi muuta tilaisuutta. Otto Haaki osallistui TYS:n melupalaveriin.

Maaliskuussa järjestettiin osakunnan 72. vuosijuhlat Turun Weikkojen talolla, juhlapuhujana toimi Kari Nyyssölä. TVO-viikon tapahtumiin kuuluivat juhlien lisäksi juhlakokous, laskiaisbileet, ruokapäivä, biljardiottelu, Yormulat, urheilupäivä ja siivoustalkoot. VSOP ilmestyi. Tupakkalaki astui voimaan: osaan tiloista asetettiin tupakointikielto. Edellisten lisäksi pidettiin kuusi tilaisuutta, vaikka Pa-kaiuttimet hajosivat. Oskari Heikkilä ja Kimmo Makkonen osallistuivat VSO:n umpikuivaan vuosijuhlaan. Melua käytiin mittaamassa ja palaverointi jatkui: Heikkilä ja Hautakangas ottivat osaa. Uusi flipperikisa julistettiin alkavaksi.

Huhtikuussa videot hajosivat. Melupalaverointi jatkui: Otto Haaki osallistui ja TYS lupasi toteuttaa äänieristysremontin osakunnassa. Bändi-iltoja järjestettiin seitsemän. Laskujen maksussa siirryttiin nettiaikaan.

Toukokuussa risteiltiin Floranpäivän kunniaksi Vepsään, julistettiin osakunnan logon suunnittelukilpailu, avattiin uusi flipperikisa, ostettiin uudet videot ja järjestettiin viisi bändi-iltaa ja Imamin keinutuolin muistelot. Polakit julkaisi Kesy varis –nimisen levyn.

Kesäkuussa osallistuttiin Down By The Laituri –kaupunkifestivaaliin.

Heinäkuussa TYS aloitti remontin osakunnassa. Vaakuna katosi.

Elokuussa remontti valmistui. Hankittiin uusi tietokone.

Syyskuussa esiteltiin osakuntaa uusille opiskelijoille ja järjestettiin syyskauden avajaiset. Pidettiin neljä bändi-iltaa, synttärit ja kahdet opiskelijabileet. Osallistuttiin Aurasoutuihin ja biljardin Pub-liigaan. Avattiin uusi flipperikisa ja ajettiin Yormulaa. Kaiuttimet tulivat korjauksesta. Isäntä Mikko Pakkanen erosi hallituksesta ja Makkonen otti viran haltuunsa. VSOP ilmestyi.

Lokakuussa vaakunan todettiin kadonneen. Taloudenhoitajan tehtävänkuvaa puitiin. Vietettiin oopperapäivä ja pidettiin viisi bändi-iltaa.

Marraskuussa vietettiin Seniorijuhlaa, tilaisuuden aikana kassasta varastettiin 1500,- markkaa. Väittelykilpailussa tultiin kolmanneksi. Käytiin hohtokeilaamassa. H

autakangas, Makkonen ja Petri Loukasmäki osallistuivat Korp! Rotalian Kommersiin ja Makkonen TYY:n vuosijuhlaan. Pidettiin neljä bändi-iltaa ja kahdet opiskelijabileet.

Joulukuussa avattiin joulukalenterin luukkuja ja riehakoitiin pikkujouluissa: Harjaantuneet esiintyivät. Rästiin jäänyt kevätkokous pidettiin yhdessä syyskokouksen kanssa 13.12. Tilinpäätöstä vuodelta 1999 ei käsitelty. Järjestettiin neljä bändi-iltaa, pari vuokratilaisuutta ja synttärit.

TVO:n hallituksen puolesta

Tomi Hautakangas