Turun yliopiston varsinaissuomalaisen osakunta ry:n

toimintakertomus vuodelta 2003

Osakunnan toiminta oli toimintasuunnitelman mukaisesti samankaltaista kuin aiempinakin vuosina. Kokonaisuutena vuotta voi luonnehtia erittäin vilkkaaksi. Lisää jännitystä ja meininkiä toivat 75-vuotisjuhlat erinäisine tilaisuuksineen.

Hallitus kokoontui tavanomaiseen tapaan maanantaisin. Tilaisuuksia järjestettiin paljon. Elävää musiikkia tarjottiin runsaasti: sekä koti- että ulkomaista. Viralliset juhlat ja Floranpäivänristeily järjestettiin onnistuneesti. Jatkettiin Uusia jäseniä –kilpailujen järjestämistä. Osakunnan joukkue osallistui biljardin pub-liigaan. WWW-sivujen ulkoasua uudistettiin ja sivuja alettiin tosissaan kehittää osakunnan tiedotusvälineenä.

Seuraavassa vuoden 2003 tapahtumia käydään hieman tarkemmin läpi kalenterin ja hallituksen kokouspöytäkirjojen pohjalta.

Tammikuussa valtaan astui uusi hallitus. Hallitustenvaihdoskaronkkaa vietettiin Nauvossa. Biljardijoukkueen pelit Pubiliigassa jatkuivat menestyksekkäästi. Järjestettiin osakunnan avoimet biljardikisat. Osakunnan historian 1. kuraattori Aatos Petäjä kuoli 7.1. Rockia tarjoiltiin kahdesti.

Helmikuussa anottiin toiminta-avustusta ylioppilaskunnalta. TVO voitti osakuntien välisen Megazone-turnauksen. Poppia tarjoiltiin seitsemästi.

Maaliskuussa järjestettiin osakunnan 75. vuosijuhlat Akatemiantalolla. Juhlapuhujana oli Jarkko Laine. Kultaiset ansiomerkit myönnettiin emerituskuraattoreille / seniori-yhdistyksen pomoille Arno Leinolle, Pentti Blomille ja Jukka Laineelle. Hopeiset ansiomerkit myönnettiin emerituskuraattori Tomi Hautakankaalle ja senioriaktiivi Katarina Pihalle. Osakuntanauha myönnettiin Eira Kuismalle ja Korp! Rotalian edustaja Reigo Lehtlalle, ansionauha inspehtori Timo Soikkaselle, kuraattori Anton Kupiakselle, seniori Erno Hyvöselle ja cives Jenni Haakille, Johanna Haapaselle, Jussi ”Juba” Tuomolalle, Jani Vehkaperälle ja Kimmo Makkoselle. Tvo:n 75-vuotisjuhlakirja julkistettiin 5.3. juhlatilaisuuden, kakkukahvien ja konsertin kera. Juhlaa vietettiin myös kolmipäiväisen TVO 75 –juhlafestivaalin puitteissa. Neljä rocktilaisuutta järjestettiin ja yksi Runo, rummut ja rok-tapahtuma. Kuraattori Kupias ja civis Makkonen osallistuivat VSO:n vuosijuhlan yhteydessä järjestettyyn spontaaniin joukko-viuhahdukseen, joka huomioitiin Ilta-Sanomissakin.

Huhtikuussa Kuraattori Kupias ja hallituksen jäsen Wichmann osallistuivat korp! Rotalian kevätkommerssiin. Pääsiäistä juhlittiin juhla-aterian merkeissä osakunnassa. TVO:n biljardjoukkue tuli pubiliigassa kolmanneksi, nousi play-off –peleissä I divisioonaan. Bändejä tarjoiltiin yhdeksänä iltana. Lisäksi oli opiskelijabileitä.

Toukokuussa risteiltiin Floranpäivän kunniaksi Dianalla Vepsään. Osakunnan lippu osallistui TYY:n mielenosoitukseen opetusministeriön älyvapaata opinto-oikeuksien rajausesitystä vastaan. Aurajokilaivurit yöpyivät. Keikkoja oli kuutena iltana. Lisäksi bileitä ja skeittausvideoiden esittämistä.

Kesäkuussa myönnettiin stipendejä. Down By The Laiturin aikaisiin Indie-iltamiin osallistuttiin taas. Lisäksi yksi rock-keikka.

Heinäkuussa osakunnassa otettiin rennosti. Ryhmä-X kokousti.

Elokuussa järjestettiin viisi keikkaa. Mm. puolalaista reggaeta ja hollantilaista punkkia. Uusien opiskelijoiden esittelyluennot aloitettiin.

Syyskuussa osakuntaa esiteltiin uusille opiskelijoille. Järjestettiin osakuntien yhteiset Pilttibileet. Osallistuttiin Ready, study, go –tapahtumaan. Keikkoja oli seitsemän. Opiskelijabileitä oli. Oluen hintaa nostettiin.

Lokakuussa saatiin uusi verka bilispöytään. 2002 tilinpäätös valmistui vihdoinkin. Keikkoja oli jopa kymmenen. Onneksi saatiin hommattua uusi PA-laitteisto vanhan tuhoutuneen tilalle. Tukisäätiö ja TYY avustivat. VSOP ilmestyi.

Marraskuussa vietettiin vierailtiin Korp! Rotaliassa oikein isolla porukalla, seniorit ja kaikki. Kevätkokous myönsi vuoden 2002 hallitukselle tili- ja vastuuvapauden jo 3.11. Seniorijuhlia juhlittiin. Civis Kimmo Makkonen osallistui TVO:n edustajana P-Klubin vuosijuhliin. TPO:n hallitus hyväksyi TVO-TPO:n vuokrasopimuksen korjaus-ehdotuksen. Rockia tarjoiltiin kahdeksasti.

Joulukuussa avattiin joulukalenterin luukkuja ja riehakoitiin pikkujouluissa: Harjaantuneet esiintyivät sekä TVO:n Pikkujoulubändi. Syyskokous pidettiin 10.12. Kokouksessa hyväksyttiin uudet jäsenet ja valittiin uusi hallitus ja virkailijat. Lisäksi valittiin jäsenet stipendi- ja ansiomerkkitoimikuntiin. Vuoden 2004 talousarvio ja toimintasuunnitelma hyväksyttiin. Oluenmyyjien, järjestysmiesten, valokuvaajan, leikkelekirjanpitäjän, lipunmyyjän ja narikanhoitajan toimet lakkautettiin, kuten myös ohjelmatoimikunta tarpeettomina. WWW-päätoimittajan virka perustettiin. Poppia tarjoiltiin kuudesti.

TVO:n vuoden 2003 hallituksen puolesta Turussa 12.5.2004

____________________________